Thursday 18 September 2014

KESAN KEHILANGAN KOLAGEN DALAM BADAN

Salam Khamis & Selamat petang semua...

Petang ni jom kita kaji tanda-tanda kekurangan kolagen dalam badan. Sebelum itu, penting untuk anda tahu apa itu kolagen?

Apakah Kolagen?



Kolagen merupakan protein yang paling banyak terdapat di dalam badan manusia. Malah, ia menyumbang kepada 75% berat dalam tahap kulit yang sihat. Tahap kolagen yang sihat menyerlahkan rupa yang sihat dan menampilkan susuk tubuh yang muda. sesuai sangat lah bagi yang sentiasa ingin nampak muda remaja tu mengamalkan kolagen setiap hari..

Sebab dan Kesan Kehilangan Kolagen?

Dan untuk pengetahuan, semakin kita menua, tubuh kita menghasilkan semakin kurang kolagen. Pengurangan kolagen menyebabkan dan mengakibatkan  terbentuknya lebih banyak kedutan dan garis halus, disamping kulit yang semakin kendur.



Selain faktor umur, kerosakan kolagen juga boleh dipercepatkan dengan faktor luaran seperti terdedah dengan radikal bebas, sinaran uv matahari,air,nutrisi,merokok dan lain-lain. Antara tanda-tanda badan kita kehilangan kolagen adalah seperti gambar di bawah :



Kemerosotan semulajadi ini boleh dipulihkan melalui makanan tambahan. Pengambilan tetap makanan tambahan kolagen dapat menggantikan kolagen yang hilang dan memelihara kulit. Antara kelebihan-kelebihan pengambilan kolagen secara berterusan adalah dapat menyegarkan semula kulit sihat,mengurangkan kemunculan garis-garis halus dan kedutan, menguatkan kuku dan menyuburkan rambut. 


Jika anda ingin mempunyai kehidupan yang hebat, rasa lebih muda, jagalah kesihatan dan berikan tubuh anda bekalan kolagen yang mencukupi.Halangi tanda awal penuaan dengan memperlahankannya melalui pengambilan suplemen kolagen. Dan sempena promosi Collagen Powder Shaklee bulan september ini, boleh la tambah-tambah kolagen yang dah hilang tu kan?hehe:)
Tempah sekarang sempena promosi collagen powder bulan ini...




Saya dengan senang hati mempelawa sekiranya anda mahukan sentuhan personal dari saya berkenaan info produk ataupun Cara Makan / Cara Guna Set Vitamin atau Produk-Produk Shaklee dengan lebih mendalam, anda boleh menghubungi saya di Facebook (Nieda Nuds) atau call/sms/whatsapp kami 016-8068065 untuk bercakap secara terus dengan saya.

# Dan Saya adalah sebagai Pengedar Sah Shaklee yang aktif di kawasan Kota Kinabalu, Putatan, Penampang, Lokkawi, Kinarut, Papar, Beaufort  dan seluruh Sabah serta seluruh Malaysia. Untuk sebarang pertanyaan mengenai Shaklee Kota Kinabalu Branch ataupun mahu mengetahui berkenaan vitamin -vitamin terbaik shaklee boleh berhubung dengan saya. Konsultasi dan pertanyaan lanjut boleh menghubungi saya pada bila-bila masa sahaja.

✍ FB:https://www.facebook.com/nieda.nuds
✐ Blog : 
www.vitaminzahraa.blogspot.com
✉ Email : Nieda_0510@yahoo.com
✆ Call/sms/whatsapp : 016-8068065 / 016-8224030
➲ Cod area : Kota Kinabalu, Penampang, Petagas, Putatan, Kinarut, Lokkawi, Papar,Kimanis,Membakut,Bongawan, Beaufort.
➲ Walk in order : J&jay Collection, Lot G75, One Place Mall Putatan,kota kinabalu,sabah.

Best Blogger Tips
  • Share On Facebook
  • Digg This Post
  • Stumble This Post
  • Tweet This Post
  • Save Tis Post To Delicious
  • Float This Post
  • Share On Reddit
  • Bookmark On Technorati
Blog Gadgets

No comments:

Post a Comment

Sila komen di sini untuk sebarang pertanyaan :