Sunday 28 September 2014

VITAMIN C SHAKLEE

Pertama kali berkenalan dengan Shaklee pada tahun 2006, Vitamin C adalah vitamin pertama yang saya ambil, biasalah orang perempuan, dengar jak vitamin untuk kulit cantik mesti mahu di cuba. Dan tentunya saya tidak tersalah pilih vitamin kerana sememangnya Vitamin C Shaklee adalah yang terbaik yang pernah saya guna kerana bukan sahaja semata-mata untuk kulit malah ianya mempunyai pelbagai kelebihan yang menyebabkan saya tidak boleh kehabisan stok vitamin ini.




Apa itu Sustained Release Vita C Shaklee?

Vitamin C Shaklee adalah vitamin yang bersifat Sustained Release. Ia bermaksud vitamin yang diserap secara perlahan-lahan di antara 1-5jam untuk satu tablet vitamin C tersebut. Atau dalam erti kata lain ia akan dilepaskan perlahan-lahan dalam aliran darah badan mengikut masa tertentu. Dan ia juga bersifat larut air maka, sesiapa yang consume vita c dinasihatkan minum air secukupnya sekurang-kurangnya 2 hingga 3 liter sehari.

Setiap tablet Vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut kedalam tubuh kita setiap jam. Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid ( 25% dari bioflavonoid, diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C didalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.



Manfaat Utama Vitamin C Shaklee : 

  • Membentuk Kolagen 
Ianya merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mengurangkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.

  • Memperbaiki Simptom Pendarahan
Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi sering berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar. Oleh itu, Vitamin C baik dalam memperbaiki sistem pendarahan dalam badan.

  • Meningkatkan Sistem Imunisasi
Ianya membina sel darah merah yang sihat untuk menyerap zat besi dengan lebih baik, membantu sel darah putih menentang baktera dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, asthma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symptom flu dan selesma.

  • Memerangi Kanser
Ianya adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel badan kita.

  • Mencantikkan Kulit
Pengambilan Vitamin C setiap hari secara konsisten akan memberikan kulit yang lebih cerah, seterusnya melambatkan simptom penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi, jerawat dan jeragat. 

  • Memperbaiki Insomnia
Ia juga memperbaiki insomnia, iaitu masalah stress berkaitan mental seperti keresahan.

  • Mengekalkan Kolestrol Sihat
Ianya mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.


Anda mahu mencuba Vitamin C Shaklee ini boleh hubungi saya dan saya dengan senang hati mempelawa sekiranya anda mahukan sentuhan personal dari saya berkenaan info produk ataupun Cara Makan Vitamin / Produk-produk Shaklee dengan lebih mendalam, anda boleh menghubungi saya di Facebook (Nieda Nuds) atau call/sms/whatsapp kami 016-8068065 untuk bercakap secara terus dengan saya. 





# Dan Saya adalah sebagai Pengedar Sah Shaklee yang aktif di kawasan Kota Kinabalu, Putatan, Penampang, Lokkawi, Kinarut, Papar, Beaufort  dan seluruh Sabah serta seluruh Malaysia. Untuk sebarang pertanyaan mengenai Shaklee Kota Kinabalu Branch ataupun mahu mengetahui berkenaan vitamin -vitamin terbaik shaklee boleh berhubung dengan saya. Konsultasi dan pertanyaan lanjut boleh menghubungi saya pada bila-bila masa sahaja.

✍ FB:https://www.facebook.com/nieda.nuds
✐ Blog : 
www.vitaminzahraa.blogspot.com
✉ Email : Nieda_0510@yahoo.com
✆ Call/sms/whatsapp : 016-8068065 / 016-8224030
➲ Cod area : Kota Kinabalu, Penampang, Petagas, Putatan, Kinarut, Lokkawi, Papar,Kimanis,Membakut,Bongawan, Beaufort.
➲ Walk in order : J&jay Collection, Lot G75, One Place Mall Putatan,kota kinabalu,sabah.



No comments:

Post a Comment

Sila komen di sini untuk sebarang pertanyaan :