Tuesday 23 September 2014

MEALSHAKE (MULTIVITAMIN DALAM BENTUK SERBUK) KEGEMARAN RAMAI

Assalamualaikum dan Selamat Malam...

Pada awalnya saya bersama Shaklee, saya hanya beria-ia untuk mencuba vitamin kesihatan untuk saya dan suami sahaja. Tetapi bila semakin lama berkecimpung dalam dunia Shaklee dengan automatiknya saya libatkan anak-anak dan keluarga saya yang lain sama-sama mengamalkan Shaklee. Saya tahu yang mereka tidak rugi apa - apa pun sebab kami tidak salah pilih. Vitamin Shaklee adalah vitamin semulajadi yang terbukti selamat, halal dan berkesan. Dan Vitamin yang memang berkesan bagi anak-anak saya adalah Mealshake. 

Anak saya Adi Farid dahulunya kurus kering, makan makanan berat (seperti nasi dan lauk) memang bukan kegemarannya. Hanya makanan ringan seperti snack dan keropok sahaja menjadi kegemaran. Ibu bapa mana yang tidak risau bila anak-anak kurus, mungkin orang lain ya, tapi tidak bagi saya. Selain saya ingin berat nya bertambah saya juga sangat menginginkan anak saya selalu sihat dan jarang terkena demam, selesma dan batuk.

Dan bila adiknya Adyana Zahraa mencapai umur setahun, saya juga bagi Mealshake padanya. Sangat mudah saya memberi Mealshake pada anak-anak saya kerana saya hanya campurkan dalam susu formula mereka bila mereka menyusu. Dengan rasanya yang sedap (Perisa vanila), anak-anak saya tidak pernah merungut sebaliknya mereka suka dengan rasanya. Mari saya huraikan Multivitamin ini untuk anda...



Apa itu Mealshake Shaklee?

Mealshake Shaklee menyediakan hidangan yang lengkap dengan asid amino serta nutrisinya yang mudah diserap oleh badan untuk kegunaan seharian. Ia diperbuat daripada bahan semulajadi, buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, Lactalbumin (sejenis susu) dan lain - lain. Lactalbumin adalah bahan yang terbaik dan mengandungi organisma protin yang sangat berkualiti dan mudah diserap ke dalam sistem tubuh dari peringkat bayi hingga ke orang dewasa. Ia juga mengandungi pelbagai nutrisi seperti immunoglobulin, lactoferrin, bacteriolysin dan sebagainya.

Mealshake sesuai untuk :


Bayi berumur 1 tahun ke atas

Kanak-kanak membesar

Sebagai sarapan pagi 

Para atlet (ahli sukan)

Pengamal sayuran (Vegetarian)

Workaholic (orang yang sibuk berkerja)

Sebagai Multivitamin untuk kanak-kanak

Perangsang kepada anak yang kurang selera makan

kanak - kanak sembelit dan mengalami Asma


 Anak - Anak atau orang dewasa yang sering sakit, demam dan selesma

 Ibu menyusu 

 Ibu hamil yang mengalami alahan dan sukar untuk makan hidangan yang lengkap dan seimbang 

Mereka yang mengalami masalah untuk menelan vitamin dalam bentuk pil terutamanya warga emas


Mealshake bukan sahaja sesuai untuk kanak-kanak, malah seisi keluarga (semua golongan). 


Manfaat utama Mealshake:



1. Nutrisi Lengkap


Menyediakan 24 jenis vitamin A- Z ,mineral dan ‘Trace Mineral’.Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.

*Sesuai untuk mereka yang ‘susah’ menelan pil dan juga mereka yang ingin menjaga berat badan.



2. Membekalkan Nutrisi kepada Sel Tubuh

Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk sel-sel kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya. *Badan lebih sihat. Malah Protien juga penting untuk penghasilan susu badan.Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang menyusukan anak.



3. Membantu Tumbesaran


Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.*Sesuai untuk tumbesaran anak-anak dan juga sesuai untuk ibu-ibu yang sedang mengandung.



4. Anti-oksida


Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan prose penuaan (anti-penuaan).*Sesuai untuk mereka yang ingin kelihatan lebih muda dan mementingkan kecantikan.



5. Mengembalikan Seri Wajah


Mengandungi Vitamin B yang lengkap, iron, copper yang cukup untuk membentuk sel -sel darah merah yang sihat, sekali gus memberikan kompleksi wajah/kulit yang lebih cantik.

*Sesuai untuk mereka yang inginkan kulit yang cantik dan halus mulus.



6. Detox

Kaya dengan serat larut yang membantu (peristalsis kolon dan perut / buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada perut dan usus.*Sesuai untuk kanak-kanak serta orang dewasa yang sering mengalami masalah sembelit.



7. Kelazatan Rasanya 


Minuman yang lazat untuk diambil bersama fruktos semulajadi, penggantian segera terhadap sesiapa yang kekurangan vitamin, mineral dan juga tenaga. Tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan.




Testimoni Mealshake Shaklee












Rekomendasi Resipi Mealshake

Campurkan 2 sudu besar Mealshake bersama Energizing Soy Protein dan Performance Drink (ketika perut kosong) atau diminum begitu sahaja tanpa campuran.


Anda mahu mencuba Mealshake Shaklee sempena Promosi Bulan September ini??? (Beli 3 dapat 4 , Beli 6 dapat 8 ) hubungi saya dan saya dengan senang hati mempelawa sekiranya anda mahukan sentuhan personal dari saya berkenaan info produk ataupun Cara Makan Vitamin / Produk-produk Shaklee dengan lebih mendalam, anda boleh menghubungi saya di Facebook (Nieda Nuds) atau call/sms/whatsapp kami 016-8068065 untuk bercakap secara terus dengan saya. 




# Dan Saya adalah sebagai Pengedar Sah Shaklee yang aktif di kawasan Kota Kinabalu, Putatan, Penampang, Lokkawi, Kinarut, Papar, Beaufort  dan seluruh Sabah serta seluruh Malaysia. Untuk sebarang pertanyaan mengenai Shaklee Kota Kinabalu Branch ataupun mahu mengetahui berkenaan vitamin -vitamin terbaik shaklee boleh berhubung dengan saya. Konsultasi dan pertanyaan lanjut boleh menghubungi saya pada bila-bila masa sahaja.

✍ FB:https://www.facebook.com/nieda.nuds
✐ Blog : 
www.vitaminzahraa.blogspot.com
✉ Email : Nieda_0510@yahoo.com
✆ Call/sms/whatsapp : 016-8068065 / 016-8224030
➲ Cod area : Kota Kinabalu, Penampang, Petagas, Putatan, Kinarut, Lokkawi, Papar,Kimanis,Membakut,Bongawan, Beaufort.
➲ Walk in order : J&jay Collection, Lot G75, One Place Mall Putatan,kota kinabalu,sabah.






Best Blogger Tips
  • Share On Facebook
  • Digg This Post
  • Stumble This Post
  • Tweet This Post
  • Save Tis Post To Delicious
  • Float This Post
  • Share On Reddit
  • Bookmark On Technorati
Blog Gadgets

No comments:

Post a Comment

Sila komen di sini untuk sebarang pertanyaan :