Tuesday 7 October 2014

13 RESEPI & CARA MINUM ESP SHAKLEE

Alang - alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan, alang -alang dah buat entry 2/3 jam tentang ESP Shaklee, baik lah diteruskan dengan cara pengambilan..hehe :) maciam sesuai jak pantun saya tu..erm, mana-mana jak la...ok jom kita sambung dengan Resepi dan Cara minum ESP Shaklee.


Seperti yang dicadangakan oleh pakar nutrisi kami, pengambilan ESP hanya maximum 3sudu besar sehari, Protein yang berlebihan adalah tidak baik untuk buah pinggang kita kerana dikhuatiri akan membebankan buah pinggang untuk memproses protein yang kita ambil setiap hari. ESP Shaklee juga tidak boleh dibancuh dengan air panas atas sebab protein yang terdapat di dalam ESP akan rosak. Tetapi banyak cara lain yang anda boleh cuba campurkan membancuh ESP Shaklee. Contohnya minum dengan air suam atau air sejuk dan seperti resepi - resepi di bawah :  




Gambar di atas menunjukkan Cara membancuh ESP Shaklee dalam gelas. Buat pengetahuan anda yang penggemar ESP Shaklee sekalian, tidak semestinya beli ESP mesti ada botol Shaker! Bagi sesiapa yang tidak ada botol shaker boleh bancuh dalam gelas seperti dalam gambar ni, nampak sangat ESP ni mudah dan cepat larut kan. hehe :)


Resepi ESP Shaklee

Saya akan kongsikan dengan anda resepi -resepi yang saya pernah dan akan cuba selama saya menjadi penggemar setia ESP Shaklee. Antaranya adalah :

1. ESP + Milo 
3 sudu ESP
2 sudu milo
Goncangkan dalam botol shaker (bersama ais ketul) dan minum.



 2. ESP + Mealshake + Performance Drink


2 sudu besar ESP
1 sudu besar mealshake
1 sudu besar performance drink
Goncangkan semua sekali (bersama ais ketul) dan minum.



3. ESP + Buah Kiwi
1biji buah kiwi di potong halus
3 sudu besar ESP
Ais ketul ikut suka, lagi banyak lagi smoothie gitu..
Blend hingga sebati dan minum.





4. ESP + Fresh Milk Perisa Strawberry (DutchLady)




5. ESP + Fresh Milk + kurma (kurma tu rendamkan dulu, potong kecil dan blend)

6. ESP + Vivix

7. ESP + Nestum

8. ESP + Horlicks

9. ESP + Jus Buah-Buahan kegemaran.(*Avocado,orange,tembikai, epal, mangga )

10. ESP + Rebina

11. ESP + kurma + kismis + badam + fresh milk (milk booster)

12. ESP + Sirap Bandung

13. ESP + Susu Anmum

Ada 13 resepi yang saya dapat kongsikan hari ini, selain itu, anda juga boleh mempelbagaikan lagi resepi mengikut citarasa anda melainkan jangan dicampur dengan minuman yang berkafien. Dan jika anda ingin bertanya lanjut tentang pengambilan ESP shaklee ini boleh hubungi saya terus di talian 016-8068065.

Selamat mencuba :) 

Dan jika anda ingin mencuba ESP Shaklee dengan pembelian Promosi September 2014 bulan ini boleh hubungi saya dan saya dengan senang hati mempelawa sekiranya anda mahukan sentuhan personal dari saya berkenaan info produk ataupun Cara Makan Vitamin / Produk-produk Shaklee dengan lebih mendalam, anda boleh menghubungi saya di Facebook (Nieda Nuds) atau call/sms/whatsapp kami 016-8068065 untuk bercakap secara terus dengan saya. 






# Dan Saya adalah sebagai Pengedar Sah Shaklee yang aktif di kawasan Kota Kinabalu, Putatan, Penampang, Lokkawi, Kinarut, Papar, Beaufort  dan seluruh Sabah serta seluruh Malaysia. Untuk sebarang pertanyaan mengenai Shaklee Kota Kinabalu Branch ataupun mahu mengetahui berkenaan vitamin -vitamin terbaik shaklee boleh berhubung dengan saya. Konsultasi dan pertanyaan lanjut boleh menghubungi saya pada bila-bila masa sahaja.

✍ FB:https://www.facebook.com/nieda.nuds
✐ Blog : 
www.vitaminzahraa.blogspot.com
✉ Email : Nieda_0510@yahoo.com
✆ Call/sms/whatsapp : 016-8068065 / 016-8224030
➲ Cod area : Kota Kinabalu, Penampang, Petagas, Putatan, Kinarut, Lokkawi, Papar,Kimanis,Membakut,Bongawan, Beaufort.
➲ Walk in order : J&jay Collection, Lot G75, One Place Mall Putatan,kota kinabalu,sabah.




Best Blogger Tips
  • Share On Facebook
  • Digg This Post
  • Stumble This Post
  • Tweet This Post
  • Save Tis Post To Delicious
  • Float This Post
  • Share On Reddit
  • Bookmark On Technorati
Blog Gadgets

No comments:

Post a Comment

Sila komen di sini untuk sebarang pertanyaan :