Sunday 26 October 2014

KALSIUM (OSTEMATRIX) SHAKLEE

Ostematrix Shaklee adalah formula unik yang dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari laut mati. Ostematrix Shaklee juga mengandungi Kalsium, Magnesium, Vitamin D, Zinc, Copper dan Boron yang mana nutrien - nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan yang lebih efektif pada tubuh.

OsteMatrix Membekalkan:

1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi

400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya

400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium


Manfaat Utama Ostematrix adalah : 

✔️Kekuatan Tulang

Kalsium menghalang daripada osteoporosis, menguatkan kuku, gigi, sistem saraf, juga merawat tulang retak, osteomalacia (ricket dewasa), kuku rapuh, eczema, kekejangan otot, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

✔️Kekejangan dan Kebas-Kebas

Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.

✔️Hindari Stres

Ianya bertindak untuk mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, memberikan tidur yang lebih lena dan selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stres. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala, migrain dan pitam.

✔️Masalah Haid

Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1,000mg kalsium
dan magnesium serentak akan meringankan sakit sewaktu haid ( senggugut) dan membantu melawaskan pembuangan air kecil.

✔️Pengalkalian Tubuh

Kalsium adalah mineral alkalin, ianya berkesan untuk memastikan imbangan pH tubuh seterusnya menghalang obesiti. Kalsium membantu sel menyerap nutrient dan merangsang detoksifikasi. (Sesuai bagi sesiapa yang mengalami sembelit)

✔️Memperbaiki Hiperaktiviti Perut dan Sakit Gastrik.

✔️Vitamin D

Ia meningkatkan penyerapan kalsium untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Sesuai untuk vegetarian yang kurang terdedah dengan matahari, individu melebihi 55tahun, wanita hamil dan kanak-kanak yang perlu mengambil suplemen Vitamin D.

✔️Magnesium

Adalah ion positif yang kedua penting untuk tubuh badan kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus. Menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Dan juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah flaktuasi glukos.

✔️Zink, Boron, Copper. 

Berfungsi memelihara metabolisme kerangka dan pertumbuhan otot seterusnya menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang rawan dan menghalang artritis.



Anda mahu mencuba Ostematrix (Kalsium) Shaklee? Boleh hubungi saya sekarang dan saya dengan senang hati mempelawa sekiranya anda mahukan sentuhan personal dari saya berkenaan info produk ataupun Cara Makan Vitamin / Produk-produk Shaklee dengan lebih mendalam, anda boleh menghubungi saya di Facebook (Nieda Nuds) atau call/sms/whatsapp kami 016-8068065 untuk bercakap secara terus dengan saya. 

# Dan Saya adalah sebagai Pengedar Sah Shaklee yang aktif di kawasan Kota Kinabalu, Putatan, Penampang, Lokkawi, Kinarut, Papar, Beaufort  dan seluruh Sabah serta seluruh Malaysia. Untuk sebarang pertanyaan mengenai Shaklee Kota Kinabalu Branch ataupun mahu mengetahui berkenaan vitamin -vitamin terbaik shaklee boleh berhubung dengan saya. Konsultasi dan pertanyaan lanjut boleh menghubungi saya pada bila-bila masa sahaja.




✉ Email : Nieda_0510@yahoo.com

✆ Call/sms/whatsapp : 016-8068065 / 016-8224030
➲ Cod area : Kota Kinabalu, Penampang, Petagas, Putatan, Kinarut, Lokkawi, Papar,Kimanis,Membakut,Bongawan, Beaufort.
➲ Walk in order : J&jay Collection, Lot G75, One Place Mall Putatan,kota kinabalu,sabah.



Best Blogger Tips
  • Share On Facebook
  • Digg This Post
  • Stumble This Post
  • Tweet This Post
  • Save Tis Post To Delicious
  • Float This Post
  • Share On Reddit
  • Bookmark On Technorati
Blog Gadgets

No comments:

Post a Comment

Sila komen di sini untuk sebarang pertanyaan :