Sunday 8 February 2015

SEMINAR MUDAHNYA MENYUSU DI KK,SABAH YANG "BEST"

Selamat berhujung minggu semua...

Hari ini kami sekeluarga memilih untuk tidak keluar kemana-mana, hanya berehat di rumah disebabkan esok hari isnin anak - anak ke sekolah suami pula berkerja. Jadi hari ini hari rehat sedunia bagi kami sambil - sambil update entri pasal "Seminar Mudahnya Menyusu" yang saya sertai pada 25 January 2015 yang lepas.




Ini adalah seminar yang pertama sekali saya sertai tentang penyusuan. Gembiranya saya kerana ilmu - ilmu yang diberikan pada hari tu memang amat saya perlukan. Almaklum, saya sekarang menyusukan sepenuhnya anak ketiga saya "FarishZaydan". Hajat sebelum mengandung lagi saya ingin menyusukan penuh anak saya ini hingga berumur 2tahun insha Allah dipermudahkan.hehe:)



Di antara aktiviti-aktiviti yang cikgu Ain (Cikgususu.com) ajar pada hari itu adalah :


✔️ Belajar cara lekapan & posisi penyusuan yg betul dengan baby sendiri.

✔️ Teknik 'marmet' secara hands-on.

✔️ Teknik menggunakan breast pump dengan betul.



✔️ Cara membuat jadual dan sasaran mengepam sendiri.



✔️ Cara membuat stok susu dengan teknik Tandem pumping = Menyusu + Mengepam.



✔️ Dan Hands-On pengurusan EBM dengan tepat.









Suasana pada hari seminar tersebut juga best sangat sebab ramai ibu - ibu dengan baby comel masing-masing. Geram tengok :) Tapi lagi best sebab ramai yang tegur baby "FarishZaydan" nampak gebu dan montel. Happy juga mama dengar komen ibu ibu lain tentang anak mama ni.hehe:) selain itu, dapat juga kami berkenalan dan berkongsi tips menyusukan anak masing - masing.



Pada hari itu juga, ada yang tanya apa Tips saya badan baby macam ni, nampak keras dan berisi. Alhamdulillah, tiada banyak Tips pun untuk dapat anak sihat macam FarishZaydan ni..saya cuma  berikan dia sepenuhnya susu ibu mengikut niat saya sebelum ini. Tetapi, eikh ada tapi lagi tu? Hehe:)

Ibu menyusukan bayi itu yang kena banyak Tips sebenarnya. Disebabkan bayi menyusu dari badan ibu, jadi ibu la yang kena jaga pemakanan. Untuk sentiasa sihat dan cergas. Untuk menghasilkan susu ibu yang berkualiti bagi pada anak tersayang.

Sewaktu lepas bersalin, saya amalkan set berpantang shaklee, selepas habis berpantang pula saya amalkan set penyusuan shaklee. Vitamin yang paling saya suka dan paling penting untuk saya adalah Vitalae Iron formula (multivitamin/multimineral) dan Ostematrix (kalsium) untuk tenaga dan bekalan nutrisi yang mencukupi. Manakala, Ostematrix saya perlukan untuk kalsium badan seterusnya salurkan kalsium untuk baby. Itu yang baby saya nampak tulangnya lebih tegap dan kuat.hehe:) 



Banyak sebenarnya yang saya boleh explain tentang vitamin ni. Tapi kalau entri saya ni terlampau panjang nanti bosan pula di baca. Saya sambung di entri yang lain ataupun anda boleh baca di sini.

Selamat berhujung minggu.

Dengan ini, saya harap dapat memberi info dan manfaat pada anda. Jika anda ada sebarang pertanyaan dan inginkan konsultasi terbaik dari saya. Jangan segan silu untuk menghubungi saya .

Saya adalah sebagai Pengedar Sah Shaklee yang aktif di kawasan Kota Kinabalu, Putatan, Penampang, Lokkawi, Kinarut, Papar, Beaufort  dan seluruh Sabah serta seluruh Malaysia. Untuk sebarang pertanyaan mengenai Shaklee Kota Kinabalu Branch ataupun mahu mengetahui berkenaan vitamin -vitamin terbaik shaklee boleh berhubung dengan saya. Konsultasi dan pertanyaan lanjut boleh menghubungi saya pada bila-bila masa sahaja.


✐ Blog : www.vitaminzahraa.blogspot.com
✉ Email : Nieda_0510@yahoo.com
✆ Call/sms/whatsapp : 016-8068065 / 016-8224030
➲ Cod area : Kota Kinabalu, Penampang, Petagas, Putatan, Kinarut, Lokkawi, Papar,Kimanis,Membakut,Bongawan, Beaufort.
➲ Walk in order : sar fashion, Lot G73, One Place Mall Putatan,kota kinabalu,sabah.


Best Blogger Tips
  • Share On Facebook
  • Digg This Post
  • Stumble This Post
  • Tweet This Post
  • Save Tis Post To Delicious
  • Float This Post
  • Share On Reddit
  • Bookmark On Technorati
Blog Gadgets

No comments:

Post a Comment

Sila komen di sini untuk sebarang pertanyaan :